dinsdag 16 maart 2010

Nationcup à Mailes

Op maandag 24 mei zullen Mario Glas en ik met een rood wit blauwe mosler deel gaan nemen aan de nationcup in Mailes. Op vrijdag begint het slot festival met trainingen en de huur van digitale DAVIC chips. Op zaterdag en zondag wordt er een 1h groep C race vereden en een 20h met rileys. Dan op maandag, de laatste dag, zal de nationcup plaatsvinden.
De nationcup is een hele leuke race naar mijn idee, je betaalt een bedrag aan inschrijfgeld, zegt met welke auto van nsr je wilt rijden en nsr maakt hem klaar. De motoren en overbrengingen worden helemaal naar de baan aangepast, de baan is 122 meters lang en dat is inderdaad niet kort. Er wordt gereden met het digitale DAVIC systeem uit Frankrijk. Dus naast het feit dat we een hele grote baan in de vingers moeten krijgen, moeten we ook met een parma+ rijden. Dan komt er nog bij dat je met enige goede timing op een knopje moet drukken om van baan te wisselen. En dat in een half uur tijd per man.
Naast 2 Nederlandse teams zijn er ook Italianen, Duitsers, Fransen, Belgen en Zwitsers die mee strijden om de titel. Wij gaan meer om kennis te maken met het DAVIC systeem en met 2 man een 6-uurs race uit te rijden, het is niet niets. Ik heb er heel veel zin in en mocht er nieuwe informatie zijn dan laat ik het jullie weten.

2 opmerkingen:

  1. Een digitaal toernooi, dat is weer een nieuwe uitdaging, lijkt me erg leuk zoiets. Succes met jullie Mosler in NL kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen