woensdag 10 maart 2010

Lelijk maar snel

Deze week heb ik met veel nieuwe kennis mijn slot it jaguar getuned. De off set angle winder met flat 6 is meteen uit de f40 gegaan en in de jag beland. Daarna heb ik de motormount in het chassis gelijmd, en hem dus helemaal strak gemaakt. Het is nu als het ware een compleet chassis dus, voor strakke, gladde banen is dat goed. Voor bijvoorbeeld een ninco baan is dit niet erg wenselijk. Zoals je hieronder op de foto kunt zien zijn de schroefjes dan ook niet aanwezig.
Voor het vast lijmen van de motormount in het chassis zijn deze natuurlijk eerst op eigen wijze helemaal recht gemaakt met het nodige kokende water. Eigenlijk is er voor de rest niet zo gek veel aan gedaan. Wel heb ik rondom het chassis geschuur en zelfs stukjes verwijderd van de kap zodat het chassis helemaal vrij kan bewegen als de kap erop zit.
Zoals je op de foto hierboven ziet zit er ook een vaste vooras in. Ik weet niet of ik er veel van zal merken, maar ik denk dat het wel een toegevoegde waarde zal hebben, de kabels zullen nu in ieder geval niet meer tegen de vooras aanlopen. Ook heb ik de rijder eruit gehaald zodat het zwaartepunt lager komt te liggen en het rij plezier groter wordt.
Zoals je op de foto's kunt zien zit er geen lood in, de auto rijd zo namelijk het beste. Hij weegt nu wel maar 81 gram, dus hij weegt neit genoeg voor de EC32. Maar mocht ik ermee willen rijden, dan moet er toch nog een lichtset plus bestuurder in. De 85 gram zullen dan met gemak behaald worden. Zoals de titel al zegt is hij alles behalve mooi, ik durf de laatste foto dan ook bijna niet te laten zien.
Het was ooit een red bull jaguar maar omdat de kap nogal scheef was heb ik die ook in het water gericht, met succes, waardoor helaas de decals eraf zijn gevallen. In ieder geval die wat er nog op zaten. Toen hij uit de spuit cabine kwam was hij heel mooi maar nu dus niet meer, gelukkig is hij wel vele malen sneller.

5 opmerkingen:

  1. ik vraag me alleen af waarom je de motormount niet gewoon met de schroefjes hebt vastgezet i.p.v lijmen.
    Het effect blijft toch het zelfde lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt er op dat de hond ermee gespeeld heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vijf keer de 24hrs LeMans non-stop en daarna Parijs-Dakar. Waarom niet opnieuw even schuren en kleurtje geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Arnaud: You've got mail
    @Steffer: Dat kan natuurlijk ook.
    @ProscheHarry: Omdat het bij mij meer om de snelheid dan het uiterlijk gaat, dat komt nog wel in de loop van de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een lelijke eend!.... liefs Pap

    BeantwoordenVerwijderen