Dat ging niet heel soepel waardoor we bijna de hele wedstrijd op een al wat oudere set banden moesten rijden. Maar goed, de auto was tijdens de warming up een tiende of twee langzamer dan wat we er op de zaterdag/zondag vroege ochtend mee reden. Geen idee hoe dit kon want er was niets meer aan gedaan. Na de warming up was het tijd voor de qualificatie, hier zette ik met onze mosler een 9,8 neer dit was goed voor een 5de tijd.
Hierdoor konden we meteen beginnen en moesten we niet als slotracing Friesland de eerste stint toe kijken. Er waren twee keuzes over, baan 4 en 1, gekozen werd voor 4 zo konden we op een gemakkelijke baan rustig aan de lange rij tijd wennen waarna we meteen de twee langzaamste banen kregen. De eerste stint verliep goed, we reden allemaal even strak en zaten met onze tijden zeer redelijk.
Hoe korter de race nog zou duren hoe slechter het ging met onze mosler, daar waar de auto eerst helemaal in balans was, was hij dit in de laatste 3 stints alles behalve. Je hoefde maar een klein beetje te veel gas te geven en de auto schoot de bocht door. Achteraf bleek dat de kap op het chassis klemde. Rond 3 uur ging ook nog eens het licht uit, gelukkig hoefden we nog maar heel even op baan 5, die niet al te lastig is waarna we er een stint uit lagen en dan de laatste 75 minuten op de niet al te makkelijke baan 6.
De auto liep de laatste stint echt helemaal niet meer, het was gewoon lastig om hem er gewoon in te houden. Dat was dan ook niet erg leuk eindigen. We zijn dan dus ook laatste geworden. Maar volgende keer zullen we met een veel beter geprepareerde auto aan de start verschijnen, ondanks de slechte auto hebben we een super weekend gehad een hebben we heel veel geleerd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten