dinsdag 23 maart 2010

Kampen beter dan verwacht

Afgelopen zaterdag inmiddels al weer een paar dagen terug luide de werker weer eens rond de klok van 5 uur. Broodjes smeren en dan maar wachten op Mario die rond 6 uur voor de deur zou staan om naar Kampen te vertrekken. En ja hoor daar was hij dan, minder fit dan normaal maar dat is ook niet zo gek als je de avond van tevoren nog ff naar Amsterdam gaat om te racen. Maargoed rond 8 uur arriveerden we in Kampen waar Kevin en Hans net open hadden gemaakt.

Niet kort na ons arriveerde er een paar thuisrijders en daarna een heel groot aantal Belgen, het waren er vier uit Leuven en drie uit Diepenbeek. Het trainen verliep niet soepel, ik wist dat het gewicht iets naar achteren moest, maar hoe ver ik het uiteindelijk naar achteren had liggen was gewoon absurd. Maargoed de auto liep uiteindelijk wel goed.
Zoals ik al zei is het echt een mickey-mouse baantje, leuk voor een keer. Begrijp me niet verkeerd maar gelukkig is dit dan ook een van de weinige mickey-mouse circuits in nl. Het is absoluut niet mijn baan, vorig jaar was ik er slechts 11de in de gt1 en misschien wel 16 in totaal. Dit jaar ging ik dan ook alleen voor een beter resultaat dan vorig jaar. Mee rijden in de top zit er op dit circuit niet echt in voor mij.
Ik mocht samen met Frank Geurts, Jean-Pierre en Gregory van start in de laatste heat van het eerste dagdeel. Er werd 4x4 minuten gereden en dat was een zeer aangename tijd voor mij. Ik vond het erg lastig om in een ritme te komen ook al had ik misschien wel de snelste auto uit het hele veld en dat waren er 18. Ik mocht dan ook als niet thuis rijder niet klagen met tijden van 11.6 en 11.7 op baan drie als ik me niet vergis.
Uiteindelijk werd ik door mijn onrustig rijden, lees veel uitvliegers, tweede in mijn heat. Jean-Pierre was met 40 baanstukken voorsprong op mij eerste in de laatste heat. In totaal was ik in het eerste dagdeel vijfde van de achttien. In het tweede dagdeel was ik als ik me niet vergis zesde, net achter Hans Licher. Vader van Kevin die de race op zijn naam had geschreven voor Frank Goyaerts en Simon Bakker. Opvallend voor mij was het resultaat van Jean-Pierre die vierde werd in Kampen.
Al met al een hele leuke race dag gehad en mijn doel bereikt, al had het zelfs nog veel beter gekund. Na de race mocht ik nog even met een jaguar die je hierboven ziet rijden. Dat was toch wel even andere koek. Logisch zijn de sidewinders natuurlijk sneller vanwege de gewichtsverdeling, maar dat het zo veel uitmaakt had ik niet gedacht. Voor meer foto's kun je hier kijken. En ik zeg tot de volgende race in Zwanenburg bij slotshop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten