zaterdag 6 februari 2010

Fia gt Diepenbeek.

Vanmorgen stopte Mario om 7 uur voor de deur, fijne tijd dacht ik zo. In ieder geval niet te vroeg, en nog geen uur later stonden we al in Diepenbeek. Eenmaal binnen mochten we met z'n drieën de nieuwe ruimte aanschouwen. Hier mag menig club jaloers op zijn!
Nog geen kwartier binnen en wij zijn onze rondjes al aan het maken op de baan, tegen wat ik normaal doe in begon ik eens op een van de moeilijkere banen. Dat viel me nog best mee gezien de korte bochten van ninco, dan maar eens naar de andere buiten baan. Die viel wat meer tegen, maargoed iedereen krijgt elke baan. Na een uur zonder telling konden we eindelijk onze ronde tijden zien. Die zaten nog niet helemaal goed, toch maar even iets aan het lood veranderen.
En ja hoor daar zakte de ronde tijd oner de 10 sec, een beetje de grens op de baan, als je eronder rijd ben je goed op weg. Tijdens de training reed ik op de snellere banen rond de 9.8 soms een 9.7. Meteen de auto inleveren en nog even met een andere auto de baan beter leren kennen. Daar mochten we na twee heats gewacht te hebben rijden. In mijn eerste rondje al meteen eruit, dat begint goed. Gelukkig kon ik de achterstand weer inhalen en stond ik na de eerste stint 2de. Dit duurde echter niet lang want mijn concentratie was van korte duur. Uiteindelijk vierde in het eerste dagdeel.
Tijdens de pauze werden er hamburgers aangeboden door het otoclubje, helemaal for free. Na de pauze ging het tweede dagdeel van start integendeel tot het eerste dagdeel waar we 6x4 minuten reden gingen we nu 6x5 minuten rijden. Voor de eerste keer mocht ik in de finale starten op een vreemde baan, dat is wel nog een beetje wennen moet ik zeggen. De eerste stint ging stukken beter dan mijn vorige eerste stint, weer eindigde ik als tweede. Dit wist ik nu wel wat langer vol te houden want na 15 minuten gereden te hebben stond ik nog steeds tweede. Gevolgd door Frank en Jean-Pierre. Toen begon ik weer een beetje te sukkelen en viel ik terug naar de 3de plek, maar het zag er slecht voor me uit want ik kreeg baan 5 en 6 nog. En ja hoor weer een plaats naar onder en uiteindelijk weer 4de.
Dat betekend dus 2 maal vierde en daar ben ik opzich wel tevreden mee. Het aantal deel nemers had niet veel meer moeten zijn want 3 heats wachten vind ik net te veel. Dus als je elke wedstrijd rond de 15 tot 18 deelnemers zou zitten is het fijn om naar zo'n dag te gaan, je kan dan aardig veel rijden een heat sleutelen/rusten en natuurlijk 1 maal inzetten. Al bij al een hele leuke fia wedstrijd gehad en een leuk resultaat dacht ik zo.

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met je mooie resultaat en dat op een vreemde baan. Heb je misschien nog een overzichtsfoto van de hele baan?

    BeantwoordenVerwijderen