woensdag 10 februari 2010

Ferrari F40

Afgelopen zaterdag, tijdens de fia gt, heb ik mijn eerste slot it angle winder motormount gekocht. Ter plekken had ik hem meteen in mijn slot it porsche gedaan maar omdat het een off set is en grote velgen in de kap aanlopen is dat dus een "epic fail". Zondag heb ik de porsche weer terug gebouwd naar origineel, en is de angle winder met flat 6r in de ferrari F40 gegaan.
Gelukkig had ik ook nog een suspension kit hier liggen die eigenlijk voor de fia gt 32 bedoeld was maar de suspension kit is gemaakt voor angle en side winder, niet voor inliners. Beetje geluk dus, of het veel uitmaakt weet ik niet maar daar zullen we vanavond wel achterkomen.
Ik heb nog totaal geen ervaring met dit soort vering en ben daarom wel benieuwd naar wat het oplevert. Verder zitten er voor alu porsche velgen op, met nul grip banden. Dan een stukje lood onder het vooras een breed stuk lood tussen de motormount en de vooras in en dan nog twee kleine stukjes meteen achter de voorwielen. En ik heb ook maar wat lood in de kap gedaan want anders is die me iets te licht en gaat die "hoppen".
Als ik een auto op de balansplaat heb staan probeer ik er altijd voor te zorgen dat als ik op de linker voor kant duw dat het rechter achterwiel dan niet optilt en ook andersom. Natuurlijk moeten de voorwielen de baan/het plaatje altijd raken anders gaat hij bijna zeker al kiepen. Als ik de F40 op het plaatje heb staan zou hij helemaal in balans moeten zijn en dus vanuit dat punt al een goede wegligging moeten hebben.
Soms maak ik wel eens mee dat als je op het chassis duwt, wanneer de kap er dus niet op zit, het achterwiel niet optilt maar zodra je de kap erop zet hij dit wel gaat doen. Tip: zet dan de kap wat losser, maar zorg er wel voor dat de schroefjes niet zo los zitten dat ze eruit vallen. Vanavond maar eens kijken hoe hij het doet op de club.

5 opmerkingen:

  1. Heb zelf ook al de flat in mijn F40, alleen heb ik last van dat de banden nu buiten de auto een stukje steken, en de as van de motor komt tegen de band aan.
    Heb jij daar ook last van, of hoe heb je dit opgelost?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De as niet maar de pinion wel, heel simpel stukje van de baan geschuurd. Anders moet je eens kijken of je een stukje van motoras af kunt schuren? De banden steken misschien 0.3 mm buiten de kap dus dat is nog er af te schuren bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Arnaud: smalle maat bandjes erop doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi
    hoe reed de ferrari op de baan en hoe hard liep hij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en hoe werkt de suspension kit voor de ferrari
    ik rij zelf op een carrera baan

    BeantwoordenVerwijderen