vrijdag 19 februari 2010

EC32 test Eindhoven.

Gisteren zijn Mario en ik even naar SRC Eindhoven geweest om onze EC32 auto te testen. Bij SRC Eindhoven is het namelijk nog heel even mogelijk om met rubber te rijden, bij ons is dit niet het geval. En aangezien je bij de EC32 van de mrcn je bandjes mag smeren, wouden we toch heel even kijken hoe dat ging.
Ik had van Ron Gerrits, die ook mee gaat naar de 9 uurs race in Amsterdam, een gripmiddel gekregen. Op zich ging de mosler met de bandjes gesmeerd met het spul van Ron niet mis, alleen de grip was best snel weg. Toen toch maar het wonderspul, tc-1 van rc merk corally erop gedaan, niet veel, en de bandjes even laten drogen.
Na het smeren ging de mosler weer de baan op en ja hoor de grip bleef nu veel langer constant. De mosler is dus geslaagd. Nu nog maar even hopen dat Tom van slotshop in Amsterdam het spul in zijn winkel heeft staan zodat ik er zelf ook mee kan expirimenteren. Maar voor de wedstrijd banden hoeven we ons niet druk te maken want Rob van Altena heeft als het goed is bandjes voor ons klaargemaakt.
Ons team, EuroSlotRacingTeam, bestaat uit 4 man, Marc Dinnissen ook wel Speedy van speedy-hobby, een meneer die goed weet wat die met een auto moet doen en hij is tevens dol op regelaars. Dan hebben we een goede vriend van Speedy die net als hem ook een tijd actief is geweest in de rc-wereld en dan praat ik niet over, voor de fun rijden. Ron is een hele rustige en vooral constante rijder. Dan hebben we Mario Glas, deze meneer rijd pas een maand of 3 en heeft al heel wat banen gehad, zijn beste uit prestatie was in Drachten waar hij met de classic cup heel goed gereden heeft. Dan uiteindelijk ik zelf, ik doe het nu een jaar of twee en ben in mijn eerste jaar fia gt 3de geworden in de gt1 klasse en heb ook al heel wat slotrace kilometers er op zitten.
De race vindt plaats bij slotshop in Zwanenburg. Wij zullen zaterdag morgen vertrekken richting Nijmegen om Ron op te halen en vanuit daar richting Zwanenburg. Daar zullen we de hele middag gaan trainen en een gedeelte van de avond. Dan blijven we bij Tom slapen, boven het clubgebouw dus. En zullen we zondag morgen vroeg opstaan om de auto nog een paar rondjes te maken en dan van start te gaan. Het is onze eerste endurance race van de mrcn en het niveau zal erg hoog zijn en we gaan dan ook meer om de ervaring dan voor de win, gewoonweg omdat die niet haalbaar is. Natuurlijk zullen we er alles aan doen om zo hoog mogelijk te eindigen en we hebben er stuk voor stuk heel veel zin in!

2 opmerkingen:

  1. Tjongejonge Tim, als ik dat zo lees heb je iedere week wel een race te rijden. 't Is een beetje jammer dat ik niet eerder van deze race afwist. De tijd is een beetje te kort om nog een auto en team in elkaar te zetten. Bovendien wil ik niet met de rode lantaarn opgescheept zitten. Ik zal proberen bij de volgende race ook aanwezig te zijn. Ik wens jou en je team veel succes.

    Groet, Simon (Kampen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Simon, ik rij de laatste tijd heel wat slot-kilo-meters af. Ook al was je iets eerder geweest het zat al een maand vol als ik me niet vergis. Er doen 7 teams mee en dat is echt het maximum. In ieder geval bedankt en tot ziens in Kampen op 20 maart?

    Groeten, Timmy.

    BeantwoordenVerwijderen