vrijdag 8 januari 2010

Eindejaarsrace

Onder het motto, "beter laat dan nooit" toch maar dit bericht. Het is inmiddels al meer dan een week geleden dat 21 leden van euroslotracing bij elkaar kwamen voor een gezellige laatste wedstrijd van het jaar. De eindejaarsrace, georganiseerd door mijzelf, kwam een beetje stroefjes op gang maar toen alle deelnemers na de 1e heat pas aanwezig waren kwam het lachen op gang. Ik ga geen verslagen schrijven over de wedstrijden alleen een heel klein stukje over mijn eigen heat.
De wedstrijd werd verreden met slot it groep C auto's. Gewoon volgens on eigen groep C reglement. Alleen was iedereen verplicht met geel tandwiel en standaar, 9, pinion te rijden. Ook werd het voltage ietwat omhoog geschroefd zodat de oranje slot it motoren wat beter tot hun recht komen en de verschillen minder groot worden. Normaal rijden we op 12.5 met vrije overbrenging, nu reden we met 13.5 volt en een vaste overbrenging. Dit leverde toch een ander soort race op, en dat is dan positief bedoelt.
Het startveld was met 21 man aardig groot te noemen, meer deelnemers dan de fia gt32 die dit jaar bij ons zijn ronde heeft gedaan. Mazda's, Porsche's, Jag's, Lancia's en twee of 3 saubers maakte allemaal deel uit van het startveld. 4 heats waren er de eerste waren 4 man die daarna met 5 en toen na een pauze twee maal 6. Zoals 'normaal' de snellere jongens waar ik zelf ook deel van uit mocht maken in de laatste heat.
Na drie heats en een lange pauze mocht ik eindelijk met de 'grote' mannen van start gaan. Ik begon op baan 2 langs Frank ter Linden op baan 1. Die had overigens niet veel tijd aan zijn auto kunnen besteden volgens mij want we zijn veel beter gewend van Frank. In mijn stint ging ik zelf aan de leiding waarna Marc Dinnissen a.k.a. Speedy op een tweede plaats met de hele race een rondje achterstand op mij die daarna weer gevolg werd door BoB, Frank, Ron en Rob die voor mijn gevoel allemaal niet echt hun beste race reden.
In de laatste stint met nog 2 minuten van de 4 op de klok hield het ds systeem op met tellen. Hij stond op 5 uur lang tellen en die waren voorbij. Dus de ds werd opnieuwe ingesteld, net als de pc en toen werden er nog ongeveer 2 minuten gereden. De uitslag klopte dus helaas niet helemaal. Na een discussie en wat wiskunde, zijn we tot de volgende uitslag gekomen:

1 Tim Young
2 Ton Schols
3 Marc Dinnissen
3 Frank ter Linden
3 Bob Young
3 Rob Pala of Ron Gerrits.

Niet helemaal duidelijk, alleen de 1e en de 2e plaats. Het was een zeer geslaagd event op de tijd/ronde-meting na. Volgende keer beter!
Vanavond is tevens de slot it groep C wedstrijd van onze club competitie en dus weer met het "gewone" reglement. Misschien in het weekend daar nog wat over.

1 opmerking:

  1. Wat een mooi startveld group C wagens,ook de laatste foto volledig schermvullend opengeklapt geeft een mooie foto van de metallic Sauber.

    BeantwoordenVerwijderen