zondag 10 januari 2010

Classic cup.

Vrijdag hebben we op de club besloten om met 3 man, Mario, Speedy en ik, 24 januari naar de bunker in Drachten te gaan. Daar zal de 1e classic cup van Frankslot in 2010 plaats vinden. Classics trekken mij op de een of andere manier (nog) niet zo heel erg. De 1:1 auto's wel, maar in 1:32 komen ze naar mijn mening niet zo mooi uit als in het echt. Echter een 1:32 classic met nsr of slot it techniek erin wil het nog wel doen bij mij.
Ik heb al een keer eerder mee gereden, dat was bij slipstream. Toen nog niet zo heel serieus en meer als training voor de fia gt32. Dit keer wil ik wel echt meedoen. Vandaag daarom de nsr porsche 917K opgehaald bij Roerslot, wederom bedankt voor het snelle leveren! De porsche is na een aantal foto's open gegaan en meteen klaargemaakt voor de classic cup. In de kap moest 5 gram lood erbij. En op het chassis ook wat van 5 gram, hij moet totaal 80g wegen maar hij weegt nu 84g. Buiten het lood heb ik de motor vastgelijmd. Het valt op de onderstaande foto volgens mij niet eens op, maar hij zit echt moervast! Verder gewoon ff alles nagekeken zodat alles soepel beweegt. De motormount moet vast staan dus dat staat die ook.
De alfa had ik gisteravond al klaar gemaakt. Met deze had ik slipstream gereden. De kap weegt dus nog genoeg. Echter heb ik al het lood uit het chassis gehaald en dit opnieuw, op andere plaatsen terug gelegd. Iets netter zullen we maar zeggen. Ook heb ik de alfa voorzien van een slot it schoentje met schroefje en nieuwe slepers. Net als bij de porsche staat de motormount vast. De tandwielen en pinions zijn bij beide auto's nog origineel. Op een vreemde baan is de wegligging voor mij belangrijker dan de juiste overbrengingen. Zie hier onder de alfa.
Vrijdag zullen ze wat rondjes maken op de club in Swalmen, en daarna nog een keer ff alles nakijken, de doos in en in Drachten de baan op. Volgens mij ga ik daar voor het eerst de gezichten zien achter heel wat slot-bloggers, ik heb er in ieder geval zin in!

1 opmerking:

  1. Natuurlijk wil ik jullie als eerste heel hartelijk welkom heten tijdens de (bloggersmeeting)classicrace bij De Bunker.
    Het lijkt wel of alle Bloggers aanwezig zullen zijn.
    Het zal zeker gezellig worden en ook ik kijk uit naar alle gezichten achter de blogs.
    Daarnaast wens ik jullie natuurlijk veel sportief succes tijdens de wedstrijd.

    BeantwoordenVerwijderen