vrijdag 29 januari 2010

Classic cup de Bunker

Het is inmiddels al weer een weekje geleden dat mijn wekker om 5 uur 's morgen af ging. Want nog geen half uur later zou Mario voor de deur staan om vervolgens Speedy nog op te halen en door te rijden naar Drachten. Waar we ondertussen heel wat sneeuw zagen liggen, achter strooi wagens hebben mogen rijden en even een pitstop hebben gemaakt voor een bakje koffie.
Eenmaal aangekomen bij de Bunker, sloegen we meteen aan het trainen. De baan was minder mickey-mouse achtiger dan ik zelf had verwacht. Hij was zelfs leuk, snel en uitdagend te noemen. Mario klokte tijdens de training als eerste van ons drie een ronde tijd onder de 12 seconden. Daarna besloten speed en ik ook maar een shark 25 in onze nsr porsches te leggen. En ja hoor daar ging ik ook onder de 12 seconden, met Speedy ging het ietsje minder. De wegligging van zijn auto wou niet echt mee werken.
Na het trainen was het tijd om een beetje te sociaal te gaan doen en wat foto's te maken. Ik ontmoete blogger na blogger. Ze waren er volgens mij allemaal! Wat een hoop camera's ook langs de baan, heel leuk om te zien. Voor mij was het de eerste keer om alle gezichten achter die leuke blogs te zien. Na een aantal heats gewacht te hebben mocht mijn porsche de baan op. Het begon al niet zo super, in mijn tweede rondje lag een bandje er al half af. Toen die er weer goed op zat gingen de ronden duidelijk omlaag. Maar ik was niet constant en veel te opgefokt aan het rijden om de verloren rondjes weer goed te maken, helaas tevergeefs.
Na de laatste heat van het eerste dag deel was er een korte pauze. De uitslagen van alle heats waren op het whiteboard te zien. Volgens mij waren er een stuk of 4 man in dezelfde ronde geƫindigd, helaas in mijn nadeel want ik had het minste aantal baanstukken. Maar dit zorgde er wel voor dat ik in een vele leukere heat terecht kwam. Ik was de gelukkige om samen met Mario te starten, deze meneer doet het pas een maandje of 3 maar dat was echter helemaal niet te merken. We hebben op de baan aardig wat spannende momenten gehad, volgens mij tot in de laatse stint reden we in het zelfde rondje, Mario op baan 3 en ik op baan 4 als ik me niet vergis. Na slechts anderhalf rondje nek aan nek te hebben gereden maakte ik het foutje en was Mario degene die rustig bleef en gewoon door ging.
Uiteindelijk wist Mario in onze heat voor mij te eindigen met een rondje verschil. Het waren twee leuke maar zeer verschillende heats waarin ik heb gereden. Door Mario zijn sterke tweede heat wist hij zelfs een 3de plek te veroveren in de modified klasse. Hij eindigde achter Porschehaary en Sebastiaan van Altena. Die ging overigens zo hard dat hij overal met kop en schouders boven uit stak. Harold deed het naar mijn mening ook heel erg goed. Hij reed net als Mario, Speedy, mij en nog heel wat andere met een porsche 917k van nsr. Ik weet niet precies hoelang je al rijd Harold maar volgens mij zou je heel goed mee kunnen komen met fia gt, group c, etc.
Al met al een heel erg geslaagde dag maar hopenlijk toch een iets beter resultaat bij de volgende keer in slipstream. In Kampen ben ik er zelf niet bij want de baan valt bij mij niet zo in de smaak. Dus heren slotracers tot de volgende bloggers-meeting (@slipstream?). En dan wil ik iedereen en in het speciaal Frank bedanken voor de super gezellige racedag in Drachten! Klik hier voor heeeel veel foto's.


6 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Tim! Ik ben benieuwd wat je in je Picasa fotomap gaat zetten. Dit was mijn vierde Classic Cup en naast een zelfde aantal 1/24 SLP toernooien, pruts ik enkel op mijn thuisbaantje op zolder (Le Grenier) of die van bijvoorbeeld HenkG (TwentTrack). Mijn Group-C project is momenteel in volle gang, net als de Fia-GT, dus wie weet treffen we elkaar ook nog eens in een andere klasse. Tot 2 mei bij Speedtrack?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk verslag en absoluut mooie foto's en veel, je hebt dus niet alleen aanleg voor racen, ook nog mooie plaatjes kunnen schieten.
    See you in kampen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de complimenten! Kampen weet ik nog niet, niet echt een hele leuke baan vind ik persoonlijk. We zullen zien.

    Groetjes Timmy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's en een leuk verslag, ben nog op zoek naar je mail adres zodat ik de correcte uitslag kan mailen. De verschillen waren erg klein dus dat beloogd weer spannend te worden op de moeilijke gladde baan bij Speedtrack.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn mail adres is timyoung@home.nl

    Dankjewel =)

    BeantwoordenVerwijderen