zondag 31 januari 2010

Nieuw record

Vanmiddag ben ik samen met Mario in Swalmen geweest om wat te sleutelen aan onze auto's. mario was bezig met zijn mazda 787b voor de competitie deze week, hij reed hele snelle tijden. Zijn snelste was 8.7 sec en dat is aardig snel voor een slot it group c. En dan is hij ook nog eens hartstikke lelijk.
Ik ben de hele middag bezig geweest met de nsr mosler. Deze is nu op een lichtsetje na helemaal klaar voor de 9uur van slotshop. Na een beetje sleutelen en afstellen ging de auto de baan op. Hij reed al aardig, op 12.5 volt reed ik eerst 8.4 of 8.5 maar ik voelde dat de wegligging nog niet super was. Nog een keer opengemaakt en het lood meer naar voren. En ja hoor... een nieuw baan record, uiteraard zonder magneet!
Het was weer een leuke zondag, heel handig om op je gemak te sleutelen. Binnenkort nog een nieuw bericht over de ec32 en ons team ESRT. Ons team bestaat uit Mario Glas, Marc Dinnissen, Ron Gerrits en ikzelf Tim Young als team captain. Fijn weekend nog!

vrijdag 29 januari 2010

Classic cup de Bunker

Het is inmiddels al weer een weekje geleden dat mijn wekker om 5 uur 's morgen af ging. Want nog geen half uur later zou Mario voor de deur staan om vervolgens Speedy nog op te halen en door te rijden naar Drachten. Waar we ondertussen heel wat sneeuw zagen liggen, achter strooi wagens hebben mogen rijden en even een pitstop hebben gemaakt voor een bakje koffie.
Eenmaal aangekomen bij de Bunker, sloegen we meteen aan het trainen. De baan was minder mickey-mouse achtiger dan ik zelf had verwacht. Hij was zelfs leuk, snel en uitdagend te noemen. Mario klokte tijdens de training als eerste van ons drie een ronde tijd onder de 12 seconden. Daarna besloten speed en ik ook maar een shark 25 in onze nsr porsches te leggen. En ja hoor daar ging ik ook onder de 12 seconden, met Speedy ging het ietsje minder. De wegligging van zijn auto wou niet echt mee werken.
Na het trainen was het tijd om een beetje te sociaal te gaan doen en wat foto's te maken. Ik ontmoete blogger na blogger. Ze waren er volgens mij allemaal! Wat een hoop camera's ook langs de baan, heel leuk om te zien. Voor mij was het de eerste keer om alle gezichten achter die leuke blogs te zien. Na een aantal heats gewacht te hebben mocht mijn porsche de baan op. Het begon al niet zo super, in mijn tweede rondje lag een bandje er al half af. Toen die er weer goed op zat gingen de ronden duidelijk omlaag. Maar ik was niet constant en veel te opgefokt aan het rijden om de verloren rondjes weer goed te maken, helaas tevergeefs.
Na de laatste heat van het eerste dag deel was er een korte pauze. De uitslagen van alle heats waren op het whiteboard te zien. Volgens mij waren er een stuk of 4 man in dezelfde ronde geƫindigd, helaas in mijn nadeel want ik had het minste aantal baanstukken. Maar dit zorgde er wel voor dat ik in een vele leukere heat terecht kwam. Ik was de gelukkige om samen met Mario te starten, deze meneer doet het pas een maandje of 3 maar dat was echter helemaal niet te merken. We hebben op de baan aardig wat spannende momenten gehad, volgens mij tot in de laatse stint reden we in het zelfde rondje, Mario op baan 3 en ik op baan 4 als ik me niet vergis. Na slechts anderhalf rondje nek aan nek te hebben gereden maakte ik het foutje en was Mario degene die rustig bleef en gewoon door ging.
Uiteindelijk wist Mario in onze heat voor mij te eindigen met een rondje verschil. Het waren twee leuke maar zeer verschillende heats waarin ik heb gereden. Door Mario zijn sterke tweede heat wist hij zelfs een 3de plek te veroveren in de modified klasse. Hij eindigde achter Porschehaary en Sebastiaan van Altena. Die ging overigens zo hard dat hij overal met kop en schouders boven uit stak. Harold deed het naar mijn mening ook heel erg goed. Hij reed net als Mario, Speedy, mij en nog heel wat andere met een porsche 917k van nsr. Ik weet niet precies hoelang je al rijd Harold maar volgens mij zou je heel goed mee kunnen komen met fia gt, group c, etc.
Al met al een heel erg geslaagde dag maar hopenlijk toch een iets beter resultaat bij de volgende keer in slipstream. In Kampen ben ik er zelf niet bij want de baan valt bij mij niet zo in de smaak. Dus heren slotracers tot de volgende bloggers-meeting (@slipstream?). En dan wil ik iedereen en in het speciaal Frank bedanken voor de super gezellige racedag in Drachten! Klik hier voor heeeel veel foto's.


zondag 10 januari 2010

Classic cup.

Vrijdag hebben we op de club besloten om met 3 man, Mario, Speedy en ik, 24 januari naar de bunker in Drachten te gaan. Daar zal de 1e classic cup van Frankslot in 2010 plaats vinden. Classics trekken mij op de een of andere manier (nog) niet zo heel erg. De 1:1 auto's wel, maar in 1:32 komen ze naar mijn mening niet zo mooi uit als in het echt. Echter een 1:32 classic met nsr of slot it techniek erin wil het nog wel doen bij mij.
Ik heb al een keer eerder mee gereden, dat was bij slipstream. Toen nog niet zo heel serieus en meer als training voor de fia gt32. Dit keer wil ik wel echt meedoen. Vandaag daarom de nsr porsche 917K opgehaald bij Roerslot, wederom bedankt voor het snelle leveren! De porsche is na een aantal foto's open gegaan en meteen klaargemaakt voor de classic cup. In de kap moest 5 gram lood erbij. En op het chassis ook wat van 5 gram, hij moet totaal 80g wegen maar hij weegt nu 84g. Buiten het lood heb ik de motor vastgelijmd. Het valt op de onderstaande foto volgens mij niet eens op, maar hij zit echt moervast! Verder gewoon ff alles nagekeken zodat alles soepel beweegt. De motormount moet vast staan dus dat staat die ook.
De alfa had ik gisteravond al klaar gemaakt. Met deze had ik slipstream gereden. De kap weegt dus nog genoeg. Echter heb ik al het lood uit het chassis gehaald en dit opnieuw, op andere plaatsen terug gelegd. Iets netter zullen we maar zeggen. Ook heb ik de alfa voorzien van een slot it schoentje met schroefje en nieuwe slepers. Net als bij de porsche staat de motormount vast. De tandwielen en pinions zijn bij beide auto's nog origineel. Op een vreemde baan is de wegligging voor mij belangrijker dan de juiste overbrengingen. Zie hier onder de alfa.
Vrijdag zullen ze wat rondjes maken op de club in Swalmen, en daarna nog een keer ff alles nakijken, de doos in en in Drachten de baan op. Volgens mij ga ik daar voor het eerst de gezichten zien achter heel wat slot-bloggers, ik heb er in ieder geval zin in!

vrijdag 8 januari 2010

Eindejaarsrace

Onder het motto, "beter laat dan nooit" toch maar dit bericht. Het is inmiddels al meer dan een week geleden dat 21 leden van euroslotracing bij elkaar kwamen voor een gezellige laatste wedstrijd van het jaar. De eindejaarsrace, georganiseerd door mijzelf, kwam een beetje stroefjes op gang maar toen alle deelnemers na de 1e heat pas aanwezig waren kwam het lachen op gang. Ik ga geen verslagen schrijven over de wedstrijden alleen een heel klein stukje over mijn eigen heat.
De wedstrijd werd verreden met slot it groep C auto's. Gewoon volgens on eigen groep C reglement. Alleen was iedereen verplicht met geel tandwiel en standaar, 9, pinion te rijden. Ook werd het voltage ietwat omhoog geschroefd zodat de oranje slot it motoren wat beter tot hun recht komen en de verschillen minder groot worden. Normaal rijden we op 12.5 met vrije overbrenging, nu reden we met 13.5 volt en een vaste overbrenging. Dit leverde toch een ander soort race op, en dat is dan positief bedoelt.
Het startveld was met 21 man aardig groot te noemen, meer deelnemers dan de fia gt32 die dit jaar bij ons zijn ronde heeft gedaan. Mazda's, Porsche's, Jag's, Lancia's en twee of 3 saubers maakte allemaal deel uit van het startveld. 4 heats waren er de eerste waren 4 man die daarna met 5 en toen na een pauze twee maal 6. Zoals 'normaal' de snellere jongens waar ik zelf ook deel van uit mocht maken in de laatste heat.
Na drie heats en een lange pauze mocht ik eindelijk met de 'grote' mannen van start gaan. Ik begon op baan 2 langs Frank ter Linden op baan 1. Die had overigens niet veel tijd aan zijn auto kunnen besteden volgens mij want we zijn veel beter gewend van Frank. In mijn stint ging ik zelf aan de leiding waarna Marc Dinnissen a.k.a. Speedy op een tweede plaats met de hele race een rondje achterstand op mij die daarna weer gevolg werd door BoB, Frank, Ron en Rob die voor mijn gevoel allemaal niet echt hun beste race reden.
In de laatste stint met nog 2 minuten van de 4 op de klok hield het ds systeem op met tellen. Hij stond op 5 uur lang tellen en die waren voorbij. Dus de ds werd opnieuwe ingesteld, net als de pc en toen werden er nog ongeveer 2 minuten gereden. De uitslag klopte dus helaas niet helemaal. Na een discussie en wat wiskunde, zijn we tot de volgende uitslag gekomen:

1 Tim Young
2 Ton Schols
3 Marc Dinnissen
3 Frank ter Linden
3 Bob Young
3 Rob Pala of Ron Gerrits.

Niet helemaal duidelijk, alleen de 1e en de 2e plaats. Het was een zeer geslaagd event op de tijd/ronde-meting na. Volgende keer beter!
Vanavond is tevens de slot it groep C wedstrijd van onze club competitie en dus weer met het "gewone" reglement. Misschien in het weekend daar nog wat over.