zondag 26 september 2010

1e Megane race een feit

Vanmorgen vroeg ging de wekker rond 04:30 en geloof me ergens denk je, ik ben gek. Maar dat moet ook wel. Samen met Mario richting het mooie circuit van Slipstream gereden. Eenmaal daar moesten we zeker een hele minuut wachten op de "van Altena's" die samen met de andere leden van slipstream voor een prima dag hebben gezorgd.
Rond half 9 waren bijna alle deelnemers al ter plekken. De training begon rond 07:45 en voor mij eindigde die al snel, ik had een fijn systeempje gemaakt zodat ik mijn goed goed kon stellen, alleen die zat te los waardoor een schroef waarmee je regelt eruit draaide. Klein beetje balen moet ik zeggen want hoe hij ging toen die er nog in zat liep hij veel fijner.
Maargoed natuurlijk z.s.m. weer iets er van proberen te maken en weer trainen, want dat is best nodig als je niet heel veel bij slipstream rijdt. Maar het trainen had eigenlijk niet veel zin voor mij, want ik heb de standaard motor er in en die is veel langzamer dan de wedstrijd motoren.
Gelukkig kregen eerst alle rijdes 6x2 minuten rij tijd per baan, een soort van warming up. Hier ging het bij mij grandioos mis. Eerst zat de kap helemaal vast, toen dat was opgelost bleek het schoentje helemaal los te zitten, en dat hoort niet. Maar dit heb ik rustig kunnen verhelpen en was gelukkig op tijd klaar voor de 1e echte heat.
In de warming up bleek al dat Sebastiaan deze dag met gemak op zijn naam zou zetten, die jongen komt gewoon echt van een andere planeet, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Mijn 1e heat ging niet echt heel goed. Ik had zelf veel last van uitvliegers en zat er niet goed bij en in de enerlaatste stint bleek mijn tandwiel ook nog verlopen.
Dit had ik natuurlijk nog opgelost zodat ik de 2de stint met vertrouwen in de auto kon beginnen. Na het 1e dagdeel stond ik als ik me niet vergis 10de van de 25. Met mijn 10de plaats was ik al heel blij voor mijn eerste race met de megane's, het is toch heel anders dan 1:32 en dan niet zo heel zeer het rijden maar de finetuning. Alles moet echt kloppen, het luitstert zich iets wat nauwer.
Het 2de dagdeel mocht ik in de 3de van de 4 heats beginnen, dus de semi-finale. De strijd in onze heat ging tussen Roy, Stephan en mij. Ik nam de leiding maar gaf deze natuurlijk weer af door een stomme eigen fout. Dan kom ik alweer wat moeilijker terug, maar pakte weer de leiding. Uiteindelijk zou Roy mij in de laatste stint met net iets meer dan 1 rondje verschil pakken. Na ons reden de snelste van de dag en na wat gereken bleek ik in totaal 7de te zijn geworden.
Het was een heel erg toffe en lange dag. En het 1:28 gebeuren spreekt mij heel erg aan. Vooral omdat het voor iedereen echt gelijk is. Ik heb zelf heel close geraced en ik weet zeker dat iedereen wel een leuk gevecht heeft gehad op de baan. Ik zeg tot de EC32 komend weeken in Amsterdam noord, en een hele dikke proficiat aan Sebas. Hij was 1e met 8 ronden verschil op vader Rob.

Voor foto's kun je hier kijken en de totaal uitslag staat hier.

1 opmerking:

  1. Toch een hele nette prestatie dacht ik zo.
    Wederom mooie foto's en een leuk verslag!

    BeantwoordenVerwijderen