zondag 9 mei 2010

Fia gt Slotshop

Vrijdag was het dan zover zoals jullie weten, onze trainings avond voor de fia gt afgelopen zaterdag. De training begon niet echt goed, ik had last van een slechte wegligging en weinig stroom. Na wat sleuten ging het al beter.

Toen de stroom problemen maar niet wilden ophouden de oorzaak ergens anders gezocht, en ja hoor. Het lag aan de regelaar, als ik te hard kneep of in ieder geval te veel druk erop zetten ging de trigger omhoog en maakte geen contact meer met het wiper board.
Onder het genot van een biertje en wat stress heeft vaders het probleem verholpen, nu liep de regelaar wel heel stroef maar beter dan niet. Toch heel even kijken hoeveel verschil het maakte met een stealth die wel 100% werkte. De rondentijden gingen omlaag en het was vooral wat fijner voor de vinger.
Gelukkig reed Milko zaterdag niet mee en had hij "de stealth" die 100% in orde was, bij deze dan ook heel erg bedankt voor het lenen van je regelaar. Nu was ik er klaar voor om te beginnen, net als BoB en Mario. De gele mosler is van BoB, de blauwe van Mario en die lelijkerd is dus van mij.
Hierboven, op een auto na, het hele startveld. Er waren dus wederom 14 mensen komen opdagen voor de fia gt, wat minder dan ikzelf verwacht had, maar wel zeker genoeg mensen om een hele dag lekker te kunen rijden. Hierboven mist trouwens de auto van Sebastiaan, die werd namelijk nog ff in elkaar gezet, en dan bedoel ik echt het plakwerk van de clips.
De race verliep voor mij best goed, waar ik de eerste stint geen een uitvlieger had. Lag ik er in de tweede stint alweer meteen uit, ik mocht dan wel de snelste tijden zetten maar het keer op keer eruit vliegen had geen toegevoegde waarde. Ik heb helaas geen spannende gevechten gehad op de baan. In totaal hebben we 4 heats met 7 man per heat gereden.
In het eerste dagdeel reden we per persoon 6x4 minuten en in het tweede dagdeel 6x8 minuten. 8 minuten per baan is best lang bij een fia gt wedstrijd moet ik zeggen, maar wel leuk om te doen, zolang je mag rijden. Het inzetten was iets minder leuk, maar gelukkig was er genoeg tijd tussen de stints door om wat lekkers te eten en te drinken.
Onze resultaten waren voor ons alle drie de beste tot nu toe, BoB was heel terecht heel erg blij met zijn 5de plaats. Net als Mario die net naast het podium stond, maar dan wel achter Rob en dat is niet iets om je voor te schamen. En dan ikzelf op de 2de plaats achter Sebastiaan. Voor de mensen die ze willen zien, een link naar de foto's.

1 opmerking:

  1. Goede en duidelijk verslag Tim, wordt nog wat met je!, groetjes pap.

    BeantwoordenVerwijderen