donderdag 15 april 2010

Leuk hout

Zoals je waarschijnlijk op mijn vader zijn blog, hierzo, hebt gezien is de scalextric baan die boven bij ons op zolder lag helemaal afgebroken. Na een kleine 2 weken is dit het resultaat.
Hierboven zie je het meest bochtige gedeelte van het circuit, de layout is niet heel moeilijk. Niet te veel bochten maar wel genoeg dus. De chicane zal niet moeilijk te nemen zijn, maar wel een stuk waar je het zal winnen of verliezen.
Hierboven zie je de kombocht die na het bochtige stuk volgt, dit zal de snelste bocht van het circuit worden. En ik hoop hem ooit met een perfect afgestelde auto volgas te kunnen nemen, een leuke uitdaging voor in de toekomst dus.
Na de kombocht volgt het langste rechte stuk en meteen daarna volgt het kortste bochtje, hier zullen dus waarschijnlijk de meeste uitvliegers te zien zijn. Meteen na het knikje krijg je een bocht om naar het gedeelte onder de kombocht te gaan, maar voor dat je er weer vol op kunt moet je nog een keer inhouden zoals je hierboven kunt zien.
Dan komt het stukje na start/finish een linkse bocht waarna een flauwe rechtse komt, die gaat in een redelijk kort stuk 6 cm omlaag. Ik ben benieuwd of je hier iets van gaat merken. Na deze bocht kom je dus weer rustig omhoog en mag je weer opnieuw beginnen.
Hierboven al een leuk hoekje gevonden, dit zal zeker niet het enige "leuke hoekje" worden. Zoals pap zegt wordt het een groot diorama, dat zal wel lekker foto's klikken worden. Ik kan niet wachten om het eerste rondje te maken. Binnenkort zoals beloofd de foto's van de Dallara.

5 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie baan aan het worden en geweldig dat er weer een houten baan bij is.
    Wat betreft de kombocht volgas, ik denk niet dat dat gaat lukken, mijn ervaring met die van mij is dat het niet lukt, net niet, even voor de bocht gas los en dan direct er weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo bedoelde ik het ook meer, van te voren rustig liften en meteen vol er op. Dan ben ik al helemaal tevreden. En ik ben sowieso van plan om hier ook met een auto te gaan rijden die een magneetkracht heeft van ongeveer 30 à 40 gram, ik denk dat dat heel veel toegevoegde waarde heeft op deze baan. Met 40 gram kun je nog net dirften.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een erg mooie baan worden. Echt top !
    Klopt het dat jullie met litzen gaan werken ipv tape ? Gaan jullie het ook aanmelden bij Oldslotracer.com ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er erg mooi uit, na mijn recente ervaring in Twente ben ik de houten thuisbaan ook meer gaan waarderen, maar met magneet op hout? heb jij dat nog nodig, ik heb je zonder magneet ook al eens erg goed zien gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Bk racing, er komen inderdaad echte litzen op en geen koper tape oid. Dat aanmelden bij oldslotracer doet mijn vader denk ik wel ja. Het wordt echt een groot diorama, en geloof me dan wordt het perfect.

    @DikkeLeo: Wij hadden eerst een scalextric baan met bocht naar bocht, dat was niet leuk. Nu is het echt een goed flowende baan, beiden kanten zelfs. Op de thuisbaan lijkt het me gewoon leuk om met 30 a 40 gram magneet te rijden. Die ligt dan wel in een nsr abarth of renault clio.

    De baan is inmiddels al geverfd in zijn uiteindelijke kleur. M'n pa is nu bezig met het maken van de curbstones en de lijnen langs de baan. Het gaat helemaal goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen